26.02.2017

Digestive - przepis na ciasteczka owsiane :)

Hej dziewczyny, dziś przepis na przepyszne digestive :) Nie uwierzycie jaką miałam minę gdy spróbowałam tych ciasteczek! Są to moje ulubione ciasteczka które non stop kupowaliśmy mieszkają w UK! Nie do wiary ale w smaku są prawie identyczne jak te z Morrisons (kto mieszkał w UK napewno wie o czym mówię) :) Ciasteczka często wykorzystywane jako spód np do serników, ale ja bym im krzywdy nie zrobiła... wolałabym zjeść je tradycyjnie :)

Składniki:
- 200g mąki pszennej lub żytniej pełnoziarnistej, ja użyłam żytnią razową bo akurat taką miałam w domu
- 200g płatków owsianych, u mnie były to płatki górskie
- 100g cukru najlepiej drobnego, może być brązowy jeśli macie
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- szczypta soli
- 200g masła lub margaryny
- 2-4 łyżki mleka
- czekolada mleczna (do polania)

Wykonanie:
Płatki owsiane musicie zmielić w robocie lub blenderze, ja użyłam.. młynka do kawy :) Nie mielcie ich na całkowitą mąkę, fajnie czuć w ciasteczkach fragmenty owsianki.
Wszystkie suche składniki należy umieścić w misce, dodać pokrojone masło i zagnieść ciasto. Podczas zagniatania w miarę potrzeby dolewajcie mleka. Ciasto powinno się łatwo zagnieść być jednolite i lekko mokre. Ciasto trzeba schłodzić przez pół godziny w lodówce. Po schłodzeniu rozwałkowujemy ciasto na grubość ok 4mm, uwaga jeśli ciasto będzie się bardzo kleiło włóżcie je pomiędzy folie spożywczą i dopiero wtedy wałkujcie, wałek można również podsypywać mąką.
Po rozwałkowaniu wykrawamy dowolne kształty i przekładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy standardowo w 180 stopniach około 15min, aż się lekko zarumienią. Dodatkowo jeśli lubicie polecam rozpuścić czekoladę w kąpieli wodnej i wysmarować nią dół ciasteczek (koniecznie mleczną tak jak w oryginale) :)

 Na zdjęciu akurat w wersji wielkanocnej :) Przepis na ciasteczka po prawej już niebawem na blogu :)

Smacznego !! :)


____________________________________________________________________________

Kontakt: nefrifhu@wp.pl

Zapraszam na:

Instagram - KLIK
Fanpage paznokciowy - KLIK
Fanpage mojego sklepu - KLIK
Do mojego sklepu z artykułami do stylizacji paznokci - KLIK
Kanał na YouTube - KLIK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz