1.02.2017

Sałatka z brokułem i kurczakiem - przepis

Hej dziewczyny, dziś podzielę się z wami krótkim przepisem na przepyszną sałatkę, którą wymyśliłam jakiś rok temu :) Kupiłam brokuł i nie miałam na niego pomysłu, wzięłam to co lubię i zrobiłam sałatkę, bardzo nam posmakowała i do tej pory niejednokrotnie gościła na naszym stole :)

Składniki:
- 1 brokuł ok 500g najlepiej świeży ale robiłam również z mrożonego
- 1 spora pierś z kurczaka, jeśli lubicie dużo mięsa oczywiście może być podwójna
- opakowanie serka sałatkowego np Favita ja najczęściej wybieram żółtą
- ogórek zielony
- puszka kukurydzy
- kilka łyżek słonecznika
- jogurt naturalny lub grecki,
- majonez
- sól, pieprz,
- dwa ząbki czosnku
- przyprawa do kurczaka, jak ktoś lubi może być gyros lub curry
- oliwa

Niestety nie mam zdjęcia gotowej sałatki, znalazłam tylko fotkę składników ze snapa :)
Jak będę robić ją po raz kolejny postaram się uzupełnić wpis o zdjęcie :)

Wykonanie:
Zaczynamy od przygotowania kurczaka (najlepiej nawet kilka godzin przed robieniem sałatki). Pierś oczyszczamy, kroimy w niewielką kostkę, robimy marynatę: oliwa z oliwek, przyprawa do kurczaka, odrobina curry lub gyrosa wg uznania, rozgnieciony ząbek czosnku, pieprz. Całość dokładnie mieszamy z naszym kurczakiem i odstawiamy na kilka godzin, jeśli nie macie czasu oczywiście można smażyć od razu, ale pamiętajcie że mięso nabiera smaku jeśli się je wcześniej zamarynuje.

Brokuł musimy ugotować aldente, tak aby nie był zbyt miękki, niestety nie umiem powiedzieć ile to potrwa, ponieważ zawsze robię to na oko i po prostu próbuję w trakcie czy już jest okej. Gotujemy w lekko osolonej wodzie, a po ugotowaniu natychmiast wkładamy go do lodowatej wody - aby nie stracił koloru, chociaż przyznam że nie zawsze mi to wychodzi :)

Słonecznik (ilość wg uznania, można nie dawać wcale) prażymy na suchej patelni do zarumienienia, pamiętajcie o mieszaniu ponieważ łatwo go przypalić.

Ser kroimy w kostkę, ogórek w półplasterki, a kukurydzę odsączamy z zalewy.

Sos robię pół na pół z jogurtu greckiego i majonezu, do smaku dodaję ząbek czosnku oraz pieprz i sól. Co do ilości, na oko, jeśli widzę że sałatka jest za sucha dorzucam po łyżce majonezu i jogurtu, wszystko wg waszych preferencji :)

Całość mieszamy i odstawiamy na godzinkę/dwie do lodówki żeby składniki się zaprzyjaźniły :)


Mam nadzieję że skorzystacie z przepisu i że wam posmakuje. Ta sałatka jest jedną z moich ulubionych obok gyrosa i sałatki z kabanosikami którą zaprezentuję wam niebawem :)

Smacznego ! :)


_____________________________________________________________________________



Zapraszam na:

Instagram - KLIK
Fanpage paznokciowy - KLIK
Fanpage mojego sklepu - KLIK
Do mojego sklepu z artykułami do stylizacji paznokci - KLIK
Kanał na YouTube - KLIK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz