15.02.2017

Spaghetti po mojemu :) Przepis.

Hej dziewczyny, dziś przepis na jeden z naszych ulubionych obiadów, czyli spaghetti :) Danie szybkie i przepyszne. Podana porcja wystarczy dla ok 5 osób :)


Produkty:
- opakowanie makaronu spaghetti
-  pół kg mielonej wieprzowiny - łopatka,szynka, schab obojętne, ja wybieram kawałek z jak najmniejszą ilością tłuszczu i samodzielnie mielę w domu/proszę o zmielenie w sklepie, nie kupuje gotowego mięsa mielonego ponieważ więcej tam tłuszczu i wody niż mięsa...
- 3 średnie cebule
- 2 ząbki czosnku
- 2 średnie marchewki
- opcjonalnie jedna pietruszka jeśli ktoś lubi (ja tym razem pominęłam)
- puszka pomidorów krojonych
- słoik gotowego sosu spaghetti lub bolognese
- przyprawy: oregano, bazylia, majeranek, papryka czerwona w proszku, pieprz, sól, jeśli lubicie ostro to odrobina chili,
- oliwa z oliwek

Wykonanie:

Zaczynamy od pokrojenia w kostkę cebulki i zmiażdżenia czosnku, całość podsmażamy na oliwie z oliwek do zarumienienia. Ja na tym etapie dorzucam zawsze część przypraw, żeby składniki już od początku nabierały smaku. Gdy cebulka się podsmaży dorzucamy obraną i startą marchewkę, podsmażamy kilka minut. Następnie dorzucamy mięsko, ja w tym momencie dodaje kolejną porcję przypraw. Dusimy kilkanaście minut aż całkowicie zmieni kolor. Po tym czasie dokładamy pomidory/sos. Wersja najzdrowsza: dodajcie same pomidory 2 puszki, pamiętajcie o mocnym przyprawieniu, zioła zioła i jeszcze raz zioła :) Wersja średnio zdrowa: tą wersję robiłam dziś: 1 gotowy sos spaghetti ze słoika i 1 puszka krojonych pomidorów. Wersja niezdrowa ale szybka: dodajcie 2 gotowe sosy, nie musicie się martwić przyprawami i redukowaniem sosu :) Po dodaniu odpowiedniej konfiguracji składników całość dokładnie mieszamy i dusimy na wolnym ogniu, do odparowania wody. Jeśli dacie pomidory wody będzie dużo, jeśli sosy praktycznie wcale. Całość musi mieć bardzo gęstą konsystencję mięska otulonego sosem. Sos najlepiej zrobić kilka godzin albo nawet dzień przed podaniem, wtedy składniki się przegryzą i całość nabierze świetnego smaku. Podajemy oczywiście z makaronem spaghetti :) W lecie fajnie takie danie udekorować pietruszką/kolendrą.

Smacznego ! :)




____________________________________________________________________________

Kontakt: nefrifhu@wp.pl

Zapraszam na:

Instagram - KLIK
Fanpage paznokciowy - KLIK
Fanpage mojego sklepu - KLIK
Do mojego sklepu z artykułami do stylizacji paznokci - KLIK
Kanał na YouTube - KLIK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz