21.03.2017

Ciasteczka owsiane ze słonecznikiem i orzeszkami ziemnymi, przepis :)

Witajcie, dziś przepis na przepyszne, zdrowe owsiane ciasteczka. Bardzo szybkie, składniki wystarczy tylko dokładnie wymieszać :) Dobrym pomysłem byłoby zrobienie ich w formie batoników np na drugie śniadanie lub podwieczorek, są bardzo pożywne :)





Składniki :
- 2 szklanki płatków owsianych
- półtorej szklanki mąki pszennej
- 2 jajka
- 1/2 szklanki ksylitolu (może być cukier)
- 100g roztopionego masła
- ok 4 łyżek mleka lub wody
- pół łyżeczki proszku do pieczenia
- 100g słonecznika łuskanego*
- 100g orzeszków ziemnych *

* można zamienić na coś innego np bakalie, inne orzechy lub nasiona byle łącznie było ok 200g

Wykonanie:

Orzeszki posiekałam aby ciasteczka nie rozwalały się podczas pieczenia. Wszystkie składniki wrzucamy do miski i mieszamy łyżką lub dłonią do połączenia składników. Jak nie będziecie mogli zagnieść ciasta dolejcie więcej wody/mleka. Gdy składniki dokładnie się połączą formujemy z ciasta małe kulki, które następnie spłaszczamy na grubość ok 1cm. Ja robiłam to zwilżonymi dłońmi - ciasto się nie klei. Ciasteczka przekładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia - nie rosną więc nie wymagają dużych odstępów. Pieczemy w 160 stopniach ok 20-25 min do zarumienienia.
Z podanej proporcji wyszły 2 pełne blaszki ciasteczek. Niektóre z nich po upieczeniu polałam rozpuszczoną w kąpieli wodnej gorzką czekoladą.

Smacznego ! :)


____________________________________________________________________________

Kontakt: nefrifhu@wp.pl

Zapraszam na:

Instagram - KLIK
Fanpage paznokciowy - KLIK
Fanpage mojego sklepu - KLIK
Do mojego sklepu z artykułami do stylizacji paznokci - KLIK
Kanał na YouTube - KLIK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz