3.05.2017

KREM BUDYNIOWY do ciast i deserów - przepis :)

Hejka, zgodnie z obietnicą sprzed kilku dni, wrzucam uniwersalny przepis na pyszny krem budyniowy :) Dlaczego uniwersalny? Możecie wykorzystać go do ciast, tortów, deserów, ciasteczek, czegokolwiek chcecie :) Dodam, że podobnie jak biszkopt, na który podawałam przepis kilka dni temu, ten krem ZAWSZE WYCHODZI IDEALNY :)  Puszysty, delikatny, słodki, ale bez przesady :) Koniecznie musicie spróbować !


Składniki:
- 0,5l mleka
- 100g cukru 
- cukier wanilinoowy 1 opakowanie
- 2 żółtka
- 1,5 łyżki mąki pszennej
- 1,5 łyżki mąki ziemniaczanej
- kostka masła/margaryny
*łyżka nie płaska, ani też nie za bardzo kopiasta, taka po środku :)


Wykonanie:
Około 350ml mleka wstawiam do gotowania na małym ogniu - dorzucam do tego cukier zwykły i wanilinowy, mieszam co jakiś czas. W oddzielnym naczyniu mieszam ze sobą: pozostałe 150ml mleka, żółtka oraz mąki. Ja robię to przy pomocy blendera lub miksera - tylko wtedy macie 100% pewność że masa jest jednolita i nie pojawią się niespodzianki w postaci fragmentów żółtka lub grudek mąki. Gdy mleko z cukrem zaczyna wrzeć ustawiam mały ogień i dość szybko wlewam do niego powstałą masę, cały czas mieszając - najlepiej trzepaczką do jajek. Gdy całość się połączy musimy poczekać aż budyń się zagotuje - zaczną pojawiać się pęcherze powietrza, nie przestawajcie mieszać bo może się przypalić. Budyń po zagotowaniu powinien być dość gęsty. Odstawiamy go do całkowitego przestudzenia. Tu mam dla was trik, budyń po ugotowaniu przykryjcie szczelnie folią spożywczą - tak aby cała jego powierzchnia się do tej folii przykleiła. Po przestudzeniu wykorzystacie go w 100%  ponieważ na wierzchu nie pojawi się twardy kożuch. Jeśli nie przykryjecie, wierzch budyniu nadaje się tylko do wyrzucenia, lub zjedzenia, ponieważ po dodaniu go do masy powstaną grudki, a tego nie chcemy :) Gdy budyń jest już zimny, zabieramy się za ucieranie masła. Ja osobiście używam pół na pół masło i margarynę Palmę, samo masło sprawi że krem będzie za ciężki, a po schłodzeniu twardy, natomiast sama margaryna jak dla mnie daje nieciekawy sztuczny posmak i sprawia że masa staje się zbyt miękka, po przełożeniu placka może się rozpływać na boki. Masło/margarynę ucieramy mikserem aż do powstania lekkiego jasnego puchu, w tym momencie zabieramy się za dokładanie budyniu - po jednej łyżce, stopniowo, cały czas miksując. Dopiero gdy jedna łyżka się ładnie połączy, dodajemy kolejną. Gdy cały budyń został wykorzystany, mamy gotowy krem budyniowy ! :) SMACZNEGO ! :)


Ja ostatnio użyłam go do nadziania przepysznych Profiteroles - moja piękna piramidka zniknęła ze stołu nim się obejrzałam ! A co to oznacza? Że wszystkim smakowało :) Przepis na te słodkie kuleczki już niebawem !

 

___________________________________________________________________________



Kontakt: nefrifhu@wp.pl

Zapraszam na:

Instagram - KLIK
Fanpage paznokciowy - KLIK
Fanpage mojego sklepu - KLIK
Do mojego sklepu z artykułami do stylizacji paznokci - KLIK
Kanał na YouTube - KLIK

1 komentarz: