8.04.2017

Muffinki czekoladowe z kremem kajmakowym - przepis :)

Dziś po raz kolejny mam dla was bardzo szybki i prosty przepis :) Muffinki kakaowe z kawałkami czekolady, opcjonalnie z kremem kajmakowym, chociaż ja przeważnie robię bez :)

Robiłam je już kilkanaście razy, zawsze wychodzą i znikają w kilka chwil, także polecam zrobić z podwójnej proporcji :)




MUFFINKI


Składniki:
- 2 szklanki mąki
- pół szklanki cukru
- 3 łyżeczki proszku do pieczenia
- 2 łyżki kakao płaskie
- 100g czekolady gorzkiej lub mlecznej
- pół szklanki oleju
- 1 jajko
- szklanka mleka
- 1 cukier wanilinowy

* szklanka 250ml

Wykonanie:

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. Jeśli macie czekoladę w tabliczce musicie ją posiekać. Ja osobiście wszystkie składniki wrzucam do miski i mieszam mikserem na średnich obrotach. Z powodzeniem możecie to zrobić nawet łyżką lub trzepaczką. Jeśli macie czas możecie do jednej miski wrzucić składniki mokre, do drugiej suche, dokładnie wymieszać i jedno i drugie a następnie połączyć. Gotowe ciasto przelewam do papilotek maksymalnie do 2/3 wysokości - ładnie wyrastają, weźcie to pod uwagę :) Pieczemy ok 25 min(zawsze i tak sprawdzam patyczkiem) w 160 stopniach, z termoobiegiem lub 180 stopni góra dół, w zależności jaki macie piekarnik.


  



KREM KAJMAKOWY


Składniki:
- kostka masła lub margaryny
- puszka masy krówkowej

Wykonanie:

Ja bardzo często do masy używam pół na pół masło + margaryna, dzięki temu masa nie jest za twarda (jak z samym masłem) a jednocześnie ma dobry smak (margaryna nie jest tak wyczuwalna jakbyśmy dali całą kostkę). Masło/margarynę ucieramy mikserem aż do powstania jasnego puchu. Następnie dodajemy masę krówkową, stopniowo po jednej łyżce. Gdy całość się połączy możemy zabrać się za dekorowanie wystudzonych muffinek :)



Pyszne szybkie, uwielbiane przez dzieci, polecam i smacznego ! :)
___________________________________________________________________________



Kontakt: nefrifhu@wp.pl

Zapraszam na:

Instagram - KLIK
Fanpage paznokciowy - KLIK
Fanpage mojego sklepu - KLIK
Do mojego sklepu z artykułami do stylizacji paznokci - KLIK
Kanał na YouTube - KLIK

1 komentarz: