5.05.2013

kokosowo kawowe ciasto :)

Dziś zaległy przepis, jeszcze z Wielkanocy, a mianowicie ciasto kokosowo kawowe.
Postanowiłam połączyć dwa smaki które uwielbiam, jak się okazało innym też przypadły do gustu co mnie bardzo ucieszyło :)

Biszkopt:
- 4 jaja
- 3/4 szklanki cukru
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 3/4 szklanki mąki
- 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej

Białka ubijamy ze szczyptą soli na sztywną pianę, następnie ciągle ubijając stopniowo dodajemy cukier.
Gdy kryształki cukru nie będę wyczuwalne dodajemy po jednym żółtku.
Na samym końcu wsypujemy przesiane mąki i proszek i DELIKATNIE mieszany drewnianą łyżką/ trzepaczką do uzyskania jednolitej konsystencji.
Biszkopt pieczemy 20-25 minut w 180 stopniach.

Ciasto kokosowe:
- 4 białka
- 4 łyżki cukru
- 200g wiórków kokosowych

Białka z cukrem ubijamy na sztywną pianę. Następnie wsypujemy kokos i delikatnie mieszamy. Pieczemy w 180 stopniach przez 20minut.

Masa kawowa:
- 200g cukru
- 1 kopiata łyżka mąki pszennej
- 4 żółtka
- szklanka mocnej kawy (zrobiłam z ok 7 łyżeczek kawy rozpuszczalnej)
- 300g masła

Żółtka z cukrem ucieramy mikserem, następnie dodajemy mąkę. Do garnka wlewamy zaparzoną kawę i masę z żółtek, mieszamy aż do zagotowania. Odstawiamy do wystudzenia.  Miękkie masło ucieramy na gładką masę, następnie dodajemy po łyżce krem kawowy.

Do dekoracji:
- prażone płatki  migdałów.

Przełożenie:
-biszkopt
-3/4 kremu kawowego
-ciasto kokosowe
- 1/4 masy kawowej
-prażone migdały

Nie mam zbyt wielu zdjęć, ale ciasto prezentowało się i smakowało znakomicie :)




6 komentarzy:

  1. Kokos+kawa ? - to musi być pyszne ! <3
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  2. To jeden z fajniejszych blogów na blogspocie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapraszam do mnie na bloga, po wyróżnienie ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Heeej gdzie się podziewasz? :P Czekam na nowe notki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz mam gości z Polski, a wcześniej trochę pochłonął mnie Primark - https://www.facebook.com/profile.php?id=100005914754086&fref=ts i jakoś nie miałam czasu żeby nic dodawać :( Może niedługo coś się pojawi :)

      Usuń